wtorek, 12 maja 2020

13.05.2020r.

Zadanie 1.
Na dobry początek rozwiąż zagadkę.
Jak myślisz, o jaką głoskę chodzi? Masz rację, to głoska "ź".

Zadanie 2.
Przyjrzyj się ilustracji. Zobacz, jak wygląda litera "ź" drukowana i pisana. Zwróć uwagę na to, jak litera "ź" rozmieszczona jest w liniaturze. Jeśli masz taką możliwość, wklej ten obrazek do zeszytu z j. polskiego.
Zadanie 3.
Napisz w swoim zeszycie do języka polskiego po linijce: ź, Ź. 
Pisz staranne. Pamiętaj o właściwym kierunku pisania. Poprawnie trzymaj ołówek.

Zadanie 4.
Zastanów się, czy znasz jakieś wyrazy, które rozpoczynają się literą "ź" lub takie, które literę "ź" mają w środku lub na końcu. Narysuj trzy obrazki, w których nazwie słyszysz "ź" i podpisz je. Zadanie to wykonaj w zeszycie do j. polskiego. 

Zadanie 5.
Przygotuj zeszyt do kaligrafii i uzupełnij stronę 50 dotyczącą litery "ź".

Zadanie 6.
Przeczytaj wyrazy z literą "ź" i posegreguj je.
Wyrazy z literą "ź"

Zadanie 7.
Przeczytaj tekst. Naucz się go czytać.

Odpowiedz ustnie na pytania:
1. Kto jest bohaterem opowiadania?
2. O co dba Dyzio?
3. Co robi koziołek, żeby dbać o zdrowie?
4. Czego źródłem są owoce?
5. Jak rozumiesz słowa Dyzia: "Jestem zdrów jak ryba?" 

Zadanie 8.
Przygotuj ćwiczenia do j. polskiego. Wykonaj zadania ze strony 6 i 7.

Zadanie 9.
Zaznacz te wierze z klocków, których liczby po dodaniu dadzą wynik równy 20.
Zadanie 10.
Odczytaj liczby przy każdym boku trójkąta i wpisz wyniki w okienka.
Zadanie 11.
Przygotuj ćwiczenia do matematyki. Wykonaj zadania ze strony 38.

Zadanie 12.
Przygotuj zeszyt do kaligrafii matematycznej i wykonaj obliczenia ze strony 25.

Zadanie 13.
Na ostatniej lekcji informatyki uczyliście się jak zmienić wielkość, czcionkę i kolor liter. Dziś będziemy wykorzystywać tą wiedzę w praktyce. Po zakończeniu zadań poproś rodziców o wysłanie ich do mnie. Za swoją pracę otrzymasz ocenę.  

Otwórzcie program MS Word i wykonaj zadania. (Zadania te znajdują się na płycie z informatyki).

Zadanie 1. 
Na wystawie sklepu sportowego Trampek leżały różne przedmioty. Niektóre były przeznaczone do uprawiania sportów zimowych, inne - do uprawiania sportów letnich.
Przeczytaj tekst i wprowadź w nim zmiany. Zastosuj tą samą czcionkę i ten sam kolor dla nazw przedmiotów, których używa się w sportach zimowych. Inną czcionkę i inny kolor zastosuj dla nazw przedmiotów, z których można korzystać tylko latem. Podkreśl nazwy przedmiotów, które mogą być wykorzystane zarówno zimą jak i latem.

Marta, Marek, Anka, Antek i Franek stali przed wystawą sklepu sportowego Trampek. Marta zawołała: Tu są sanki, narty i łyżwy. Marek krzyknął: O, tu leżą rakietki do ping-ponga i lotki do badmintona. Anka wypatrzyła kostium kąpielowy, a Antek wielkiego dmuchanego krokodyla do zabawy w morzu. A Franek? Jak zwykle, zauważył tylko piłkę do gry w nogę i rękawice bramkarskie.

Zadanie 2. 
Marta ma dużą kolekcję pluszaków. Każdy z nich jest w innym kolorze. Przeczytaj tekst i wprowadź w nim zmiany.
Wyróżnij nazwy kolorów takimi samymi kolorami, jak te, które nazywają (na przykład wyraz fioletowy powinien być wyróżniony na fioletowo). Imionom dużych pluszaków "ustaw" duży rozmiar czcionki, a imionom małych  - mały rozmiar czcionki.

Marta zbiera pluszaki. Ma ich dużo. Największy jest Pafnucy. Jest cały czerwony. Malutki, błękitny kotek to Kacperek. Jest jeszcze mała i fioletowa Amelka i całkiem spora żółta Rozalka. Marta jednak naprawdę mocno kocha swojego starego Uszatka, który jest brązowy i ma zabawne uszy. 

Zadanie 14.
Zapraszam Cię do wykonania ćwiczeń z piłką. Pamiętaj, że ruch to zdrowie.

Życzę miłego dnia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.