W poprzednim tygodniu poznaliśmy literę "ż". Dziś poznamy literę "rz". Obie te głoski wymawiamy tak samo, ale inaczej je zapisujemy.
Przyjrzyj się ilustracji. Zobacz, jak wygląda litera "rz" drukowana i pisana. Zwróć uwagę na to, jak litera "rz" rozmieszczona jest w liniaturze. Jeśli masz taką możliwość, wklej ten obrazek do zeszytu z j. polskiego.
Zadanie 2.
Przeczytaj rymowankę. Podkreśl w niej wszystkie dwuznaki "rz". Naucz się rymowanki na pamięć.
Zadanie 3.
Dwuznak "rz" to jedna głoska (rz), ale składa się z dwóch liter "r" i "z".
Przypomnę Ci, że głoski słyszymy, a litery piszemy.
Podziel głośno poniższe wyrazy na głoski. Zaznacz miejsce spółgłosek i samogłosek w modelach głoskowych. Pamiętaj, że niebieskie kratki to spółgłoski, a czerwone to samogłoski.
Zadanie 4.
Napisz w swoim zeszycie do języka polskiego po linijce: rz, Rz. Możesz poprosić rodzica o napisanie pierwszych liter i wyrazów. Na obrazku poniżej jest wzór.
Pisz staranne. Pamiętaj o właściwym kierunku pisania i odpowiednim łączeniu liter. Poprawnie trzymaj ołówek.
Zadanie 5.
Zastanów się czy znasz jakieś wyrazy, które rozpoczynają się literą "rz" lub
takie, które literę "rz" mają w środku lub na końcu. Narysuj trzy obrazki, w których nazwie słyszysz literę "rz" i je podpisz. Zadanie to wykonaj w zeszycie do j. polskiego.Zadanie 6.
Przygotuj zeszyt do kaligrafii i uzupełnij stronę 46.
Zadanie 7.
Zakręć kołem. Wskazane działania napisz w zeszycie do matematyki i rozwiąż je. Wykonaj minimum 10 przykładów. Miłej zabawy.
Zadanie 8. Za oknem piękna wiosna. Zaproś ją do swojego domu. Nie zachęcam Cię do zrywania kwiatów. One ładnie wyglądają w swoim naturalnym środowisku. Natomiast w wazonie szybko więdną. Wiosenne kwiaty możesz zrobić z papieru lub bibuły. Wykonaj tulipana. Pomoże Ci w tym krótki film. Poproś rodziców, żeby wysłali do mnie Twoją pracę. Chętnie ją zobaczę. Powodzenia.
https://www.youtube.com/watch?v=MtonW5o7xh8
Tu znajdziesz jeszcze inne pomysły na wiosenne kwiaty. https://www.youtube.com/watch?v=iVy14Z1WR3k
https://www.youtube.com/watch?v=0XRcHh9nNMY
https://www.youtube.com/watch?v=eRKiGw5v8cs
https://www.youtube.com/watch?v=M4ThPtWVay8
https://www.youtube.com/watch?v=M9vChZBJ674
https://www.youtube.com/watch?v=IMSqh0rJ9Ec
Zadanie 9. Przeczytaj poniższy tekst. Odpowiedz ustnie na pytania.
Marzena robiła wiosenne porządki. Sprzątała swój pokój. Najpierw wytarła z mebli kurze. Ułożyła książki i zabawki na regale. Uporządkowała przybory szkolne na swoim biurku. Na parapecie postawiła trzy wiosenne kwiaty. Odkurzyła dywan. Na stole położyła kolorowy obrus i postawiła wazon z żonkilami. Po zakończonej pracy zadowolona usiadła w fotelu.
1. Co robiła Marzena?
2. Co zrobiła w pierwszej kolejności?
3. Co Marzena ułożyła na regale?
4. Co uporządkowała na biurku?
5. Ile kwiatów postawiła na parapecie?
6. Jakie kwiaty postawiła na stole?
7. Jak myślisz, czy była zadowolona ze swojej pracy?
Zadanie 10.
Dziś na lekcji wf weź przykład z Marzeny i bardzo staranne posprzątaj swój pokój. Mam nadzieję, że będziesz zadowolona/y ze swojej pracy, tak jak Marzena. Powodzenia.
Pamiętaj o codziennym czytaniu.
Życzę miłego dnia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.